Veterinären.

Alice kan behöva operera ögonen. Eller rättare sagt ögonkanten nertill. Det verkar som att den ligger på och trycker på ögat, det är därför hon är så irriterad ofta. Imorgon ska vi träffa en som kan mer om ögon än hon vi träffade idag. Jag vill inte gå och lägga mig. Jag vill inte att det ska bli imorgon. Åkte ju till veterinären idag och tänkte att vi får väl droppar som vanligt också är det bra sen..men så var det inte. "Ska vi boka en tid för operation?" Säger veterinären efter mycket tittande. "Va? Nä! Men... Vad?" får jag fram och sen börjar jag gråta. Dom ska skära bort hud vid hennes öga i såfall. Kommer hon ha ont sen då? Finns det risk att hon inte vaknar efteråt? Är det verkligen så illa så att hon behöver opereras? Om veterinären säger det så ska jag kanske lita på det? Jag kommer antaligen inte få vara med, kommer Alice märka att jag sviker henne och lämnar henne? Ja, jag är säkert jätte löjlig jag vet det. Men det finns ingenting som betyder så mycket för mig som Alice gör. Skulle nått hända henne så skulle jag aldrig kunna leva vidare med det, speciellt inte om nått skulle hända henne pga en sån här liten skit grejj som det faktiskt är..eller? 

När vi skulle åka hem så gick där en dam på parkering utanför veterinären och rökte flera cigaretter på rad och grät och gick fram och tillbaka. Jag tänkte att kanske ligger henne hund där inne och behöver akutopereras och hon vet inte ännu om den klarar sig? Om man ser det så så är jag ju väldigt lyckligt lottad. Alice är inte sjuk eller skadad. Hon behöver bara göra ett litet litet ingrepp för att hon ska slippa vara irriterad i ögonen så ofta som hon faktiskt är. Men det är ändå en operation. Så stort och hemskt och långt borta.

Funderar på om jag ska åka ner till slöinge efter besöket imorgon för att höra vad de Riktiga hundögonexperterna säger som jobbar där. Där finns ju faktiskt veterinären som har utbildning på just Ögon. Ja..jag vet inte vad jag ska göra faktiskt.
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0