vilken fantastisk dag!!

Vilken underbar dag. Det blir ingen operation på Alice, inte ännu iallafall. Hon jag träffade idag sa att hennes nedre ögonlock går lite inåt, men det kan bero på att hon är lite svullen just nu eftersom hon har en infektion. Och hårstråna i ögonvrån såg mjuka och fina ut, så det är antagligen inte problemet..många hundar som har det så.
Herregud. Blir så arg på den unga dumma tjejen som skrämde mig igår. Kommer från och med nu säga att jag vill att Eva Lanek kollar på våra hundar när vi ska dit, eller Ellionoria. Man får inte skrämma folk så som dom gjorde igår tycker jag :( Men jag är glad. Vi ska dit om några veckor igen när svullnaden har lagt sig så ska hon bestämma då om det behövs operation, men antagligen inte då.

Och en annan väldigt rolig sak...jag har fått jobb :D Jag är så glad så jag vet inte vad. Pratade om semester innan, b har koll på sånt. han visste hur många dagar och sen sa han att jag får ju ta ledigt säkert men inte betalt då... då slog det mig att just det, man har ju faktiskt betald semester..så overkligt för mig :) Men det blir ju ingen semester till sommaren som jag hade tänkt dårå, trist..men så är det!

Sen var vi på kurs jag och wilma och josse och glasgow. Mona kjernholm är så jävla bra. Hon får oss att inse nya saker varje dag. Jag skulle lära wilma att sitta vid hindret, för att träna in tvåans hopp. Wilma kunde inte sitta, hon la sig ner hela tiden. "vafan? hon kan ju SITT?" "Nä" Säger mona. "hon kan öppenbarligen inte kommandot sitt, hon kan säkert sitt i vissa situationer..men inte att sitt alltid är sitt" Vilket chock! I 6 år har vi trott att hon kan SITT, men nähe! Så vi ska träna kommandon. Jag fick i läxa att kunna stå med ryggen mot wilma och säga Ligg, sitt och stå till nästa gång..träna träna!

Alice ska ut på tävlingplanen igen. 27/11. träna träna!!

Examensarbetet går bra också. vi börjar så smått få ihop det..skit kul :)





Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Annicka

STORT GRATTIS till nya jobbet :) Jätteglad för din skull. Och skönt att det inte var så farligt med ögonen. En veterinär man känner att man kan lita på och som känner till ens hundar är GULD värt!! Har haft min underbara Cecilia i snart 17 år men det är ju slut med det när jag flyttar! Kram på er

2010-11-11 @ 20:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0