Vinter!

Jag tycker om vintern. Jag tycker om alla årstider iochför sig! Jag tycker om förändring. Jag hade inte velat ha någon årstid hela året. Och nu är det vinter och då ska det vara just, VINTER. Och det är det nu. Det blåser kallt så kinderna fryser sönder och man måste klä på sig massa massa kläder. Jag går runt i skogen och njuter av all snö som har kommit nu och den underbar kylan, jag tycker verkligen att det är så här fantastiskt. Var ute på en långrunda med Josefin och alla hundarna innan. Det tog väldigt lång tid, dels för att hundarna bestämde sig för att ge sig ut på egna äventyr så vi fick vänta på dom, men också för att det inte gick att gå så fort som det brukar ju. Men skönt var det. Och så skönt det är att komma in och sätta sig i soffan framför brasan och äta en apelsin och dricka en kopp te efteråt. Och hundarna lägger sig gott på sina egna favoritställen och snarkar högt. Då kan man luta sig tillbaka med gott samvete :)

Jag har gjort en pepparkaksdeg idag. Jag köpt för mycket ingredienser när jag handlade. "jaja, det går väl åt någon annan gång" tänkte jag. Men sen gjorde jag fel ju, så jag fick börja om. Tur att jag hade köpt för mycket för annars hade det inte räckt :) Det var nog meningen där. Men det blev lite fel andra gången också :( Det kom lite vatten i degen. Hoppas inte det förstör. Jag tjuvsmakade på den nu och den smakar ju gott iallafall, men jag ser framför mig hur kakorna inte blir hårda eller nått sånt imon. usch. pinsamt eftersom jag ska baka med lotta och jag har sagt att jag ska ta med mig hemmagjord deg!

men men. Skönt att vara ledig imon. Vi jobbar på med examensarbetet fortfarande ju. Det går bra, det är roligt när det går bra :) i början så tyckte jag att det verkade så svårt och det var svårt att hitta litteratur och forskning som man kunde referera till, men nu har vi hitta så mycket och det vi har hittat är riktigt bra. Det känns bra. Vi siktar på VG (man kan få G eller VG, eller U(nderkänt) då :), och det känns inte omöjligt faktiskt :)

Jag börjar tänka mer och mer på att jag ska börja jobba i januari. jag ska jobba på riktigt :) jag ska ha utvecklingssamtal, jag ska planera verksamhet. Jag ska göra så mycket som jag inte gjort innan. Blir lite nervös över detta. Jag är inte vikarie eller student nu, arbetslöst folk som vill jobba kommer bli glada när jag blir sjuk, så de kan vara vikarie för mig, det kanske kommer komma studenter dit som jag ska ta hand om mer eller mindre. Det känns helt overkligt. En annan sak är ju också kul, att det verkar som att jag får betald semester 2011 trots allt. När ska jag ha det då? Så lustigt, ska jag vara ledig och inte göra någonting, inte ha nått som behöver pluggas..och ändå få pengar? Så underbart :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Natalie & Bella

Det jag önskar mig mest i hela världen är LUGN OCH RO!

2010-11-25 @ 08:04:27
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0