Är det inte det finaste ni har sett, nånsin?

Idag kom dom äntligen...våra efterlängtade halsband!!!



Det står mitt mobilnummer på dom också, så det känns tryggt :)
Husse råkade ju se betalningsbekräftelsen. "HAR DU KÖPT NÅGRA JÄVLA HALSBAND FÖR 870 SPÄNN????"
Var ju såklart inte riktigt meningen att han skulle se det!! ;) Men han var nog allt tvungen att erkänna att dom var fina, så jag hoppas han betalar ett till Ella när hon har växt klart, annars får väl jag göra det, klart Ella bus ska ha ett också. 

Jag har ju glömt att skriva att vi var på bio i lördags. Vi såg Hämden. Så jävla bra. Men fan vad chicken jag har blivit. förr kunde jag kolla på skräckfilmer utan att blunda en enda sekund. Nu skriker jag till och blundar när två pojkar slåss. Men den vad jätte bra, men riktigt riktigt sorglig och hemsk. Det värsta är ju att den hade kunnat vara baserad på en verklig historia.

Nu tränar jag rutan med Alice varje jävla dag. Jag vill att när vi går ut på tävlingsplan på söndag så ska hon se konerna där och tänka, "aha, sånna dära..då vet jag vad jag ska göra." Så jag flyttar konerna 2-3 gånger varje gång vi tränar, för att hon ska förstå att Rutan är Rutan, vart det än är. Sen började jag klicka och belöna när jag sa Rutan och hon redan står i rutan, så att hon förstår att det är DÄR som det är rätt. sen flyttade jag mig några steg, bara ett steg från rutan tillsammans med henne, också får och bara kliva ett steg in. Jag känner att hon börjar bli lite bättre faktiskt. När jag flyttat konerna så går hon ändå mot dom nu, ibland går hon helt klockrent rätt, men ibland så går hon bara fram och nosar på en kon. Hon springer inte, men det skiter jag faktiskt i just nu! Så nu har jag bytt taktik och det har nog gett lite resultat tror jag..så jag ska fortsätta lite såhär. Sen har jag kommit på att den bästa belöningen för henne, det är Jag! Så är det kanke för alla hundar, men hon fattar allra allra bäst att hon har varit duktig om jag blir skit glad och blir heltokig, och då menar jag verkligen HELTOKIG!! Inte bara slänga iväg en boll och ropa duktig. Utan jag hoppar, jag kryper, jag brottas med henne, jag drar dragkamp, och tjoar och jag stojjar. Då går svansen igång och hon vill göra det en gång till. För i Rutan var det ju jätte roligt :)

Vi var inne på klubben och gick en runda nu och sen tränade vi bara hoppet. Wilma är duktig på det. Alice är duktig men hon ska ju sätta sig så fruktansvärt när när hon har hoppat över. Tvåan går ju till så att jag säger hopp, hon hoppar till andra sidan, sätter sig, sen säger jag hopp igen och hon hoppar tillbaka till mig. När hon har hoppat över så sätter hon sig preciiiiiis intill. Idag gick det bra trots att hon satt så nära, oftast gör det ju det. Men efter några hopp så blir hon trött och orkar inte hoppa så rakt upp...tur att hon bara ska göra det en gång på tävling :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0