Bokat och klart!!!

Yes! Nu är det bestämt! Alice och Glasgow är bokade och betalda att åka upp till Stockholm hundmässa och visa sig från sina bästa sidor. Den 18 December skall detta ske! Jag tycker ju detta ska bli så jävla kul! Och jag tror Alice kommer ha sina bästa päls, om allting går som det ska med löpen...vilket man inte helt kan lita på med henne men vi hoppas på det :) Annars var det ju 395 spänn åt helvete. Så väx päls VÄX
Det är en norsk dommare som ska dömma bernersennen, alice pappa är norsk...det måste väl vara ett tecken? ;)

Vet ni vad jag kom på. När vi skaffade Wilma så sa jag, "ja, utställningar verkar ju kul. Klart vi ska åka på det. Men vi åker väl inte längre än till typ tvååker?!" Sen när jag skaffade Alice så hade jag fått upp ögonen för detta ännu mera, så sa jag "ja, klart jag ska ställa ut henne, men jag kommer inte åka land och rike runt. Typ skåne och borås är långt nog. Jag åker ju tex inte ända upp till stockholm" Nu ska jag göra just det, jag vet så väl att jag alltid har haft stockholm som exempel på hur långt jag INTE åker för en utställnings skull. jag undrar vart ella kommer sluta, Norge? Damnark? Tyskland? ;) Om Ella blir så fin som det verkar så har jag inget emot att hon blir tex norsk utställningschampion :)

Och Halsbanden från Vibri till Alice och Wilma är beställda och betalda så nu ska dom bara börja sy dom så att dom kan skicka hit dom sen. Ella fick inget just nu, hon får ett sen när hon har växt färdigt. Vågade inte chansa på hur stor hon ska bli, dessa halsbanden är ju nämligen skräddarsydda.
Alice får ett brett, rosa och svart icke-stryp-halsband med namn och telefonnummer på, Wilma får ett smalare, orange, vit och svart halvstryp halsband med namn och telefonnummer på (hundarnas namn alltså;). Det ska bli såå kul att få hem dom!

Nu ska jag hänga tvätt och sen ska jag nana. Har haft praktik 9-20.30 idag, så jag är rätt slut, och imon börjar jag 6.30. Men gud vad kul jag tycker det är med praktiken nu. Jag vill ju jobba med dom människorna juu. dom är ju så underbara och det känns verkligen som att jag är "en i gänget". Hoppas jag får chansen att jobba där i vår.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag säger samma sak väx päls, väx!!!:) men i vilket fall som helst så kommer det bli en kul liten utflykt:)

2010-10-04 @ 22:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0