Dagen idag.

Idag har Lotta och Jamie och Tellus vart här. Det är så mysigt att umgås med dom, om det inte vore för att man ibland har andra saker som man måste göra så hade vi la kunnat sitta och prata i evigheter om allt och ingenting.
Jag glömde ju skriva det kanske men jag fick en Findusgossedjur av personalen på min praktik när jag slutade där, den tänkte jag att jag kunde använda pedagogiskt i mitt kommande yrke. Men idag kom den bra till användning också, Jamie älskade den och bara skrattade rakt ut när hon såg :) Underbara bäbis!

Nyss så gick strömmen här. Min första tanke var "fan, händer detta när B är på semester så kan jag svära på att jag packar ihop alla djuren i bilen och drar iväg och sover nån annanstans...om jag skulle våga gå ut till bilen!" Eller ja, först så skulle jag kolla jordfelsbrytaren eller vad det heter, det gjorde ju B nu med, han satte på den och den smällde ifrån med en gång...DÅ hade jag dratt! Hade inte stannat i huset som ligger i skogen längst bort på en väg mitt i natten utan ljus, glöm det! Hunden är människans bästa vän, och mörkrets är människa värsta fiende!
hur som helst så löste min kära sambo detta elavbrott lätt som en plätt, jag hade aldrig gjort det..men elektriker som han är.


Nu måste jag gå och lägga mig för imon ska vi jobba på exjobbet igen, och förhoppningsvis börja skriva lite :) fun fun!!
Föresten, det är i stort sätt klappat och klart att jag ska köpa B´s bil. jag blir lite nervös bara för ni vet han med den dära volvon som jag skrev om för länge sen, typ tidigt i sommras..han har ju knappt hört av sig och varje gång jag ringt så har han sagt "ja, nästa vecka ska du få kolla på den" Så jag la ner den dära bilen...Men självklart ringde han nu och säger att den är klar! Han ska besiktiga den på fredag sa han. men nä, det är nog mycket bättre affär för mig att köpa b´s bil så det får det bli, den är nyare och bättre, lite dyrare men jag får mycket mer för pengarna. Blir så nervös hur jag ska tala om det för han med volvon bara. Nu hoppas jag att B fort hittar en bil som han kan köpa för jag vill ha hans bil nuuuu! :)



Slänger in en bild från b´s bil när jag ändå håller på att tjata om den. Om ni kollar noga så ser ni att det är som två burar, det är en vägg imellan. Funderar på om jag ska ta bort den. Vi har den där för att inte Alice ska knö och lägga sig på wilma, hon är lite själviskt och vet inte riktigt skillanden på att väga 40 kilo och 15 kilo. Och jag vill gärna kunna köra alla tre samtidigt nu, det blir tajt hur man än gör med att få in alla tre om det är en vägg imellan..vi får la prova oss fram och se. Hur som helst så ska det blir så jäkla skönt med kombi. Vilken ren bil jag kommer ha, kanske kommer folk till och med kunna åka med i baksättet utan att behöva rolla sig efteråt. Men jag ser framför mig hur buren kommer brydas med hundgrejjen. Om jag får ha kvar buren vill säga, får se om den passar i b´s nya bil.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Skitgott med kombi så man slipper hundhåren i baksätet!

2010-10-28 @ 09:11:05
URL: http://nilss0n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0