Fredagkväll!

Imorgon ska Wilma iväg och visa sina skills igen i skogen. Jag blir lite stolt över henne när husse tar med henne till jaktlaget. Hon är ju i stort sätt alltid med, det är bara när de jagar vid vägar och sådär som de inte använder drivande hundar. Men när hon är med så gör hon sitt allra bästa :) För varje år så blir jakten med wilma mer och mer säker. Det gör mig mer och mer lugn. Jag är så otroligt rädd för att husse ska komma hem en dag utan Wilma, eller komma hem med en Wilma som inte längre lever, eller att han ringer och säger att de inte hittar henne. Det är min värsta mardröm under jaktperioderna. Men riskerna minskar i takt med tekniken och folks medvetenhet. Förra året införskaffades GPS:en. På den ser husse exakt vart Wilma är hela tiden. Och iår har det även införskaffas varningsskyltar som de sätter upp vid vägarna (för även om de inte jagar med Wilma i närheten av stora vägar så finns det ju småvägar överallt) Det känns ju lite tryggare för mig. Nästa år ska även lilla Ella ut och springa. Då har jag en till att oroa mig för!   



Imorgon ska jag jobba. Ska jobba på söndag också. Det är roliga jobb. jag älskar det att träffa dessa barnen som jag jobbar med och umgås med dom. Men guuud vad jag längtar tills när jag får lite struktur på saker och ting, jag längtar så otroligt mycket till att jobba mån-fre och sen vara leeedig lör-sön! Jag kommer sakna studentlivet, det kommer jag göra..delar av det. Jag kommer inte sakna att varva plugg med jobb och jaga mer och mer jobb för att få in mer pengar så man ska klara sig hyffsat, jag kommer inte sakna att ha denna tyngden på axlarna för att klara av varje månad. Jag kommer inte att sakna att i perioder plugga mån-fre som ett as och sen jobba på kvällar och helger! Tur att jag har B och hundarna. Mina fina!

Nu ska jag lägga mig. Imorgon ska ju Wilma iväg tidigt så jag ska passa på att gå ut en lugn och harmonisk runda med Ella och Alice innan jobbet. Det är skönt att passa på att slippa ha en yr höna i kopplet så det drar åt och klämmer sönder handen och som far omkring och har svårt att lyssna när det luktar vilt, det ska jag njuta av imon :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0