Klubbmästerskap 2010!

Idag så gjorde Wilma debut i Ettan och Alice gjorde debut i Tvåan. Tyvärr så får vi ju inte veta några poäng eller några resultat innan den 4/12 på julbordet på klubben, så det är lite jobbigt, men men :)
Wilma var ju då först, självklart drar jag den sista nummret på lottningen (vilket betyder att det kommer bli lite stress inför platsen med Alice när Wilma är klar).
Iallafall.

Wilma ligger bra på platsen, jag fick säga åt henne att lägga sig två gånger, men sen låg hon där och hon satte sig inte upp innan jag sa till henne sen :) gött!

Sen var det tandvisning, personligen så tyckte jag att domarn var lite otrevlig mot hundarna när han skulle kolla tänderna. Han böjde sig över hundarna på ett konstigt sätt med armen för att öppna munnen på dom, jag tror inte det var nån hund som inte backade när han kom mot dom sådär. Han hälsade inte på hundföraren eller på hunden innan, bara brötade fram. Wilma backade, han sa till mig att säga henne igen och då gick det bra den.

Sen fick vi ju då vänta lite, då tränade jag läggande med Wilma. Fy fan så äckligt säger hon, det är ju blött.

Sen blir det till slut vår tur iallafall. Wilma har ju lite svårt att hålla fokus ibland, så även idag. Hon nosade och gjorde lite annat spännane på linförigheten, hon satte sig inte så bra och gick lite väl lång bakom ibland. Får jag några poäng på detta överhuvud taget så är jag nöjd!

Sen var det väl läggande tror jag. Hon tro mig eller ej, men hon lägger sig. Jag såg ju inte henne riktigt för hon är ju så pluttig, men jag tror hon gick några steg och la sig ner väldigt sakta. MEN hon la sig ner iallafall :)

Inkallningen gick tipp topp, säkert tia på den.

Sen var ju ställande då, haha. Då lägger hon sig. :) Hon brukar klara ställande så jävla bra och hon gjorde det när jag värme upp, men som sagt..ibland har hon fokus på annat än att lyssna på mig.

Apporten tog hon inte överhuvud taget.

Och hoppet gick klockrent bra :)

Men jag är nöjd med wilma även om hon missar mycket. Hon är duktig min lilla jakthund, hon stack inte ifrån mig ju :)



Sen var det ju då Alice. Alice var taggad till tusen nu för hon hade ju suttit i den tråkig bil helt ensam så länge så länge.

Fria följet går ganska bra, jag tycker inte hon känns helt 100 men det går ok.
sen kommer jag inte ihåg i vilken ordning allt bra men rutan hoppade jag över. Inkallningen gick väl så där, hon sprang lite väl långt och jag fick visa handen upp också innan hon stannade. Hoppet gjorde hon, men jag fick säga hopp två gången vid första hoppet. Apporten gjorde hon, men haha...hon fick ju världens största apport men stora feta berner! Vi har ju inte kört med så stor och så tung. Jag skulle ju kasta den 10 meter, det gick ju fan knappt att få iväg tegelstenen, så jag fick kasta om en gång :) Sen fick jag säga apport två gånger och sen tog hon den fruktansvärt äckliga apporten och gick så långsamt till mig och talade om att det var det värsta hon har vart med om..men hon tuggade ju inte allafall :) fjärren gick rätt bra, fick säga sitt två gånger första gången och men sen gjorde hon det bra, fast hon kan mycket snabbare så helt topp var det inte. läggandet var också helt ok.

Så ni märker att vi har lite att träna på, men det är ju bara roligt. :) är jätte taggad att börja träna nu. Ska börja träna Ella mera nu också. Har kommit på att hon är 6 månader och då kan man faktiskt träna lydnadsmoment och inte bara socialträning på klubben :) så jag ska träna en och en, känner inte att jag har lust längre till att träna både Alice och Wilma på samma dag, det känns liksom inte som att jag ger lika mycket till dom som jag gör om jag bara tränar en per dag. Så jag ska träna dom en och en hädan efter. Sen kan ju alla följa med till klubben ändå och sitta och titta på och hoppas att det är deras tur nästa gång :)

Så Linnea och Rocky hur går det för er, vi har iallafall tävlat i tvåan nu ;) Nä skämt o sido. Ska bli så jäkla kul att träffa er om två veckor :)


Efter klubbmästerskapet så åkte jag hem till Lotta och gosade med Jamie. Lotta behövde ha sina armar fria för hon skulle grejja. Lite kul att se Jamies reaktion när jag tar upp henne ur sängen när hon sovit, hon bara tittar på mig lite fundersamt och sen känner hon lite på mitt ansikte, det var ju inte hennes mamma ju :) Goa bäbisen.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0