Skit väder!!

Jag brukar inte ha så ont av dåligt väder, det finns inte dåliga väder föresten - bara dåliga kläder. Det är verkligen så. Det är ta mig fan bara att klä på sig så märker man knappt att det är..sämre väder. Men det är ta mig fan det värsta som finns när man åker hemifrån och det är fint väder..men när man är framme dit man ska..så börjar det regna och blåsa så in i bara helvete..då har man ju inte förberett sig med bra kläder för det vädret!!
Ja. Ni kanske kan gissa att det var en sån dag idag. Jag tog på mig lager på lager på lager på lager, för det var lite kallt ute. Sen tog jag med hundarnas täcken och slängde in allt i bilen och körde in till klubben med väskan full med korv!! Så när vi kommer fram så kör jag Alice lite. Sen kör Josse lite glasgow.
- "börjar det regna?"
- "ja lite va?"
Sen börjar det mer och mer och mer och det blåser och det öser ner. Men fan ta vädret. Vi ska träna nu! Så vi tränar. Så är det Wilmas tur!
- "inte en chans" Säger hon, inkurrad med sitt täcke under en bänk! Hon är helt off. Hon lägger sig inte ner, hon
lyssnar inte, hon går långt bakom. Förutom på inkallningen och hoppet, det var en klar tia med pluss i kanten på dom. Men fan vad värdet förstör!!
Sen körde jag lite Alice igen, och då gjorde hon rutan mycket mycket bättre. Men jag måste ändå hjälpa henne på tok för mycket. Vi har hållt på med rutan i ett år nu..ETT HELT JÄVLA ÅR!!! vet ni hur många dagar det är? Förstår ni hur frustrerad jag börjar bli? Det enda som gör att jag tror att detta kommer gå, är att hon har äntligen fattat apporten i klass II och hon gör den så jävla bra, den hade vi också jätte problem med innan. Det gör att jag tror att hon kommer fatta detta också, det kommer att komma en dag då jag börjar inse att det är inte tur när hon en gång går in i rutan..utan hon har fattat..den dagen ska komma..men snälla låt det bli snart!
Ella var också med. Skulle tränat henne lite. Men när jag var blöt inpå skinnet, händerna var blöta och kalla, korvarna löses upp av vätan, det var mörkt..och Ella ligger i sitt täcke under bänken som en liten kyckling..då åkte vi hem!

Vi har anmält oss nu föresten. Nästa söndag ska vi tävla i klubbmästerskap. Usch vad vi kommer göra bort oss. Vad har vi gett oss in på. Förstår ni vad jag ser framför mig? Jo min värsta mardröm - Wilma sticker och börjar driva när vi ska göra platsläggningen, så vi är körda! Sen ska jag köra Alice, och hon har helt plötsligt glömt av allt. Och folk börjar viska (men gud, hon har två hundar och ingen av dom kan nånting) Usch fy tänkt om det blir så? :( vad ledsen jag kommer va.

Nu får ja samla mig och dricka en kopp te. Fy katten!  
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0