Snyggaste snyggingen!

Det är Ella det. Var uppe hos hennes uppfödare i torsdags för en liten trimmning. Ella gillade det först inte men hon blev bättre och bättre :) vi tränade henne på att stå och på att springa i utställningskoppel, efter ett par försök så var hon riktigt duktig på det. Så nu ska jag träna henne varje dag tänkte jag, så att hon verkligen vänjer sig. Hon tyckte nämligen inte alls om att ha på sig det halsbandet så det får hon vänja sig mera vid :)



Här är lite undebara foton.








Eller så busar vi istället..?



så i oktober och i november är det utställning. Jag har väldigt höga förväntningar ska ni veta. Självklart tycker man ju alltid att sin egen hund är den finaste av dom alla ;) Men med uppfödarens kritik på Ella så kan jag inte låta bli att hoppas på att dommaren ska tycka samma sak.
Så vi får väl hoppas på det bästa, som vi alltid gör iofs.

Dags att anmäla Alice till Stockholm Hundmässa 2010 snart också. DET ska bli riktigt riktigt kul att åka på :)


Idag så har vi vart och köpt ett plommonträd. med gula goda plommon. Så nu väntar jag på att det första ska komma....typ i augusti/september...väntar och väntar...

Senare ska jag och fina josefin gå en runda och sen beställa halsband från Vibri. äntligen. Ska bli så kul när vi får hem dom sen :D

Ja just det ja, Wilma har ju varit och jagat på riktigt, lovligt så att säga ;) Hon och husse var iväg nånstans långtborta i lördags hela dagen. Hon hade visat alla gubbarna i jaktlaget att hon är duktig och drev rådjur en gång och skällde upp en stackars räv som någon lyckades knäppa. Sen var där andra hundar som också skulle visa hur duktiga dom var så Wilma hade inte fått vara ute hela hela dagen, men det är lika bra det. Så här i början så är det bäst att ta det lite lugnt. Förra året så var hon så hallt och stel efter att hon hade legat en stund..så jag tjatar på husse att strescha henne efter jakten nu...hon är ingen ungdom längre :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0