Tränat Ella.

Har precis tränat Ella inför utställningen. Super bra var hon. Idag behövde jag inte ens använda godis att locka med, hon stog lika bra som en vuxen hund. Jag kammade henne och grejjade och hon fann sig rätt så bra i det, är det tovor så blir hon lite sur men det blir väl alla hundar. Sen ställde jag upp henne och sa stå, och hon stod såå fint. Förut så behövde vi ju hålla en godis i handen framför nosen..men jag slutade med det för hon hade inte koll på sin kropp då, hon skulle bara ha godisen och visste inte vad hon gjorde som var bra med kroppen tror jag. Så jag la en godis framför henne istället, så skulel hon stå fint och sen sa jag varsågod när hon fick ta den..det funkade bra..nu behöver jag ingen godis att locka med alls. Hon vet att den kommer om en liten stund när hon vart duktig färdigt :) Så om en vecka ska hon få sin dom. Spännande!

Igår var vi ju på bröllop/100 års fest. Kanon! Min bordherre deckade innan tårtan, jag undrar vad det var i hans vin? Vem deckar efter 3 glas liksom? jaja. Det var skratt och gråt och allt vad det ska på ett bröllop. Efter kl 22 var bröllopet officiellt över och det var party party 100 år!!! Men vi åkte hem då..min röst orkade inte mer så så det fick vara. tråkigt men sant! 

Vi har två små harar i trädgården föresten. Dom är lite sena, det är bäbisar. B såg dom nyfödda för ett tag sen och trodde inte dom skulle överleva kylan. Men joro. Dom överlevde och dom har ett uppdrag - att reta gallfeber på Wilma. Dom sitter preciiiiis utanför fönstret vid hundsoffan och wilma sitter på kanten av soffan och skäller. Och jag ger mig fan på att dom hör henne men bara vill retas!! 

nu kommer josse så ska vi gå promenad.. bye!  

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0