Träning.

Idag körde jag helt utan lock i rutan för Alice. Hon är lite förvirrad..men jag tyckte ändå det blev lite bättre på slutet. När hon springer till rutan så springer jag snabbt efter också är det JÄTTE kul i rutan. Det är där det händer ska hon lära sig! Så vi får la hoppas på det. Det värsta som kan hända just nu på tävling är att jag kommer få ge henne dubbelkommando känner jag, och det är inte hela världen för en tävling som inte är officiell.

Wilma gjorde åter en bra apport idag. Hon är så underbar. Läggande under gång gick däremot inte alls bra. tror det var för att det var blött i gräset. Fy fan sa hon och la sig ner super sakta eller inte alls. Men apporten är så bra så hon får en guldstjärna ändå, och hoppet och inkallningen är det 10:or på :)

Eller gick rätt bra med utställningskopplet. Körde inte så jätte mycket. Hon stod rätt bra och josse fick kolla hennes tänder och hon sprang rätt bra. Jag har inte de högsa kraven på henne faktiskt. Det låter kanske lite lamt men hon är ju valp, hon ÄR en valp och hon tävlar i valpklass. Och för att vara valp så är hon ooootroligt duktig tycker jag..så det känns som att det kommer gå bra på utställningen :) Jag är så jäkla nyfiken och spänd på vad dommarn kommer tycka om henne, kommer säker gå därifrån med lång näsa och ett blått band bara för det! 

Nu väntar vi på en husse/sambo som är på väg hem från öland efter fågelskådning. Jäkla skogstomte. Älgjakten fick avbrytas för fågelskådning, han hade kunnat bo i naturen den! :) Jag ska passa på att välja kanal på tv nu medans han är borta.


 

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0