En Berner i världsklass!

Nja. vi är kanske inte riktigt där ännu..men efter idag så ser det ljusare ut på vägen ;)
Dagen började väldigt fint. När jag visar vaccinationsintyget så säger damen "åh, bernergläntans Axa Ameya! Vilket fint namn!" "Ja, tack!" Ler jag tillbaka! Inte vet jag om hon säger så till alla, men det gör ju att man kliver in till utställningen med ett leende på läpparna och glömmer bort om man haft lite bråttom o så kanske :)
Jag värmer upp alice och testspringer henne lite. Hon känns riktigt riktigt bra. I tvååker så fick jag dra henne efter mig, där var ju så fruktansvärt varmt. Men idag så var värdet perfekt = Mulet, inget regn, lite vind som fläktar! Alice var riktigt på hugget :)
När det är våran tur så är hon jätte jätte duktig. Jag är alltid så stolt över alice när vi åker iväg nånstans. Hon är alltid så lugn och duktig och finner sig i det mesta. Så även idag. Jag sa stå till henne, och hon stog som ett ljus! Vad jag missade var dock att hon stod snett utåt med fram tassarna, "något tåvid frambensställning" Hör jag dommarn säga till damen som skriver. "Shit!!! Fan!!" tänker jag och går lite försiktigt fram och rättar till henne, för så där behöver hon ju inte stå! Men sen så kom jag på att hon springer ju ändå lite sådär så det kanske inte är nått jag kan smussla med ändå ;) Vi fick iallafall ett första pris. Yeeah!
Jag blev lite förvånad för jag hörde massa negativ kritik så jag blev glad, men tänkte att det är nog det vi får nöja oss med idag! Så vi går in igen. Denna gången är jag noga med att ställa alice rätt. :)
Jag gillade verkligen denna dommaren, Bo Wiberg. För han gav alla hundar en ärlig chans, många dommaren tackar bara så fort man går in i ringen igen för dom har redan bestämt sig. Men inte Bo inte :)
Vi sprang runt runt runt. Till slut så fick Bo avbryta för två damer höll på att ramla ihop. Jag funderade lite för mig själv hur många och långa promenader deras stackars hundar får..men men! Först så placerade han oss sist. Och det hade jag vart nöjd med. Men sen så hux flux så var vi trea :) super glad. Trea av fem, det är rätt bra! "alla fyra första får CK" Säger han då också. ojojoj, glädje :)

Sen skulle vi ju då in igen. Och även här så var han noga med att alla skulle få ställa upp och alla skulle få springa. Och han gick igenom varje hund och kollade igen, inte så som första gången såklart. Men som sagt, många dommaren har redan bestämt sig och då tittar dom inte ens på resten sen.. Så det är jag tacksam för att han gjorde!! Efter några varv och lite funderade så tackade han mig och en till. Men så glad jag är! Alice skötte sig utmärkt och vädret var perfekt och 3:a med CK är inte alls dåligt det. Ska stalka Bo Wiberg. han ska vi ställa för igen :)

Här är våran kritik:
Feminint huvud, välburna öron. Bra ögon, tänder och bett. Något knapp vinklad fram och bak. Något tåvid frambensställning. Något lösa armbågar. Rör sig med något korta steg från sidan. Utmärkt benstomme. Tam färg, önskar rödar. Något högt buren svans. 

(lägg framför allt märke till orden: Utmärkt benstomme! Det står inte bra, eller mycket bra...utan det står UTMÄRKT!!!)

Jag hade ju kanske tänkt att detta var vårt sista utställnings år. Det har ju inte gått så bra för Alice, kanske skulle Ella få komma och ta över :) Men fan...med utmärkt benstomme så kan man ju ta cert ;) Nu har vi två dommare som har gett Alice CK...dom ska vi hålla koll på! :) För vet ni. Det var en som blev champion idag. Hon blev så glad så hon inte visste vad hon skulle ta vägen....det dära vill jag också vara med om! ;)






Även Stort grattis till Josefin och Glasgow som körde godkänt anlagsprov idag med höga betyg!!! :)

 

 

 

 

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så roligt :) Grattis till er! Jag är inte förvånad, Alice är världens finaste berner!

2010-09-12 @ 14:30:00
Postat av: sofia

Sv: hon vann paradise hotel :)

2010-09-13 @ 08:45:37
URL: http://sofianorborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0