ja alla är vi olika.

Idag så var det wilmas tur att åka till veterinären. Hon skulle vaccineras. Hon har verkligen inte behövt åka in ofta, hon hade lite magsjuka när hon var liten annars så har det nästan bara vart för vaccinationer, skönt :)
Men det är lite lustigt. Wilma som är så självständig och cool i vanliga fall blir så rädd och orolig när vi kommer till veterinären. Hon vägrade gå in genom dörren när vi blev inkallade. Hon la sig ner med alla benen spretandes åt alla håll med magen tryckt mot golvet. Men hon kom till slut när jag lockade, sen drog hon åt alla håll och var inte still en sekund. Sen lyfte jag upp henne på bordet. Veternären sträckte fram sin hand för att hälsa, wilma lutade hela sin kropp mot mig och vägrade titta på veterinären. Också gjorde hon som hon alltid gör, flyger upp med framtassarna på mina axlar och borrar in klorna så vi får bända loss henne. Hon blir nog värre och värre för varje år tycker ja..hon gillar det inte!
Alice däremot. Som kan vara så nojjig och osäker, är så trygg vart man än går. När hon ska till veternären så klampar hon bara in där, jag sätter mig, hon sätter sig jämte. Sen går vi in. Dom sänker ner bordet och hon stegar upp..inga problem. Hon tycker förståss inte alltid om när de ska gräva i ögon och öron om hon har ont men hon får inte sån panik som wilma.
När Ella var hos veternären tyckte hon mest det var spännande och kul..hon blir väl snart varse om vad det innebär att vara där ;)

nu ska jag lägga mig. Natti natti!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0