SÅ jävla bra!

har precis kommit hem från ett underbart träningspass. Jag är kall och trött och genom blöt, men så jävla nöjd och glad.

Jag var inte på kursen i torsdag, lydnad/bruks kursen som vi går, eftersom jag fyllde år. Så jag frågade intruktören om inte hon bara ville tala om för mig vad jag gör för fel i fria följet, för hon sa gången innan det att i stort sätt alla gör små småfel i fria följet. Och det kunde hon göra så vi sågs på klubben idag. Och jag går ju fel fick jag förklarat för mig, vanligt fel som många gör. Hon visade mig hur jag ska gå rätt, och lärde mig att gå rätt..och vips..så går alice som en pärla. Hon har alltid vart så jävla bra i fria följet, sist fick vi en nia på tävling. Vi fick avdrag för att hon växlar i position. Idag har hon inte växlat i position, för jag har inte låtit henne göra det för jag har gått rätt. Så jävla idiotsäkert! Nästa tävling ska vi ha en TIA på fria följet, det kan vi nu :)

Jag fick också hjälp med rutan. jag visade henne hur jag tränar den. Ställer upp en ruta på 3x3 meter, ställer mig precis framför "jag har fått gå tillbaka för hon kan inte den, så jag får stå nära" säger jag. också skickar jag alice, hon springer in i rutan. skit bra. jag backar nått steg. byter sida. hon kan den. byter igen...hon kan den inte!
"hur länge har du tränat" frågar intruktören. "i över ett år" säger jag. Och då börjar hon förklara hur hon tycker att jag ska tröna den. Hon tycker jag ska byta koner för det första, från röda till oranga, för hundar är färgblinda och oranga är lättare att se mot gräset. Hon tycker jag ska ställa upp en liten rutan, en kompakt liten ruta. Också ska någon annan lägga en skål med godis i rutan, också ska jag gå bort med alice lååååååångt! Alice måste få perspektiv, hon måste se att "fan, där kan man ju gå!" och då ligger där en belöning. Jag gjorde detta, det funkade skit bra...några gånger började alice nosa precis framför mig efter att hon fattat att det ligger godis på marken, men då var det bara att ta in och göra om också blev det bättre. Hon sprang till rutan och hittade där sin belöning. så jävla bra! Jag tror på detta nu. Och hur som helst, så är det så skööööönt att få träna rutan på ett helt annat sätt än vad vi har gjort innan!

Nu jävlar ska ni få se på grejjer :) jag är så laddad!!! vi ska träna in rutan och sen ska vi på tävling. 200 poäng ska vi ha, MINST ;)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Annicka

Det är jag övertygad om ni kommer att få!!!! Vi håller alla tummar och tassar :)

2011-04-14 @ 01:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0