Shopping och träning.

Heeelt ledig denna helgen. Det känns bättre än vad jag trodde. Två hela dagar som jag kan göra vad jag vill med, det känns som att det var evigheter sen! Idag började jag med att åka på 70 min spinning 9.15. Det var fan så jobbigt. Efter 40 min mådde jag på riktigt så illa så jag funderade på att gå ut och lägga mig på golvet. Jag körde ju stenhårt som jag brukar, funkade inte riktigt när jag inte legat i så mycket det sista med att träna och starta med 70 min. Så de sista 20 min (10 min är stretching) så vad jag så slut i kroppen så jag orkade inte ge allt, konditionsmässigt orkade jag, men benen och hela kroppen skrek att jag skulle sluta!

Efter det mötte jag iallafall upp stora syster på stan. Vi skulle shoppa. Och det gjorde vi! :) jag köpte byxor, legging, linne 1, linne 2 och tjock tröja. gott. Nu får jag snåla resten av månaden för resten av lönen ska gå till bensin, tråk men sant :(

Nä jag kom hem från stan så vad Ella ute, husse var borta och Alice och Wilma inne. Ella går inte att lämna inne själv. "lär henne det då" tycker säkert många, men hur gör man det? hur lär jag henne att inte tugga på saker när vi inte är där? då är jag ju inte där, hur ska jag lära henne det då? hur som helst så hade hon fått tag på en soppåse som vi inte orkat springa iväg med till soptunnan just då, gud så mycket spännande det var i den. När jag ser henne så säger jag grovt "vaad gör duuu?? FY dig Ellaaaaa!" och som hon skäms, hon tar in svansen mellan benen och kryper fram till mig och sätter sig med huvudet lågt och flyttar sig så runt mig medan jag står argt och tittar på henne. Det var ju faktiskt ganska skönt att se, jag behöver inte skälla mer än så, hon fattade direkt. Sen gick jag in och hon kröp efter och rörde inte en enda sopa som vi fick kliva över! Även om hon gör dumheter ibland så vet hon vem som bestämmer :)

Igår var hon ju för söt iallafall. jag åkte ut med dom till getterön. Alla tre kunde springa lösa och dom var så duktiga. Kom när jag ropade och sprang iväg och kom igen och kände sig säkert super fria :) Sen ser Ella en underbart roliga kråka. Den börjar hon driva. Just då är jag så super glad för hur wilma reagerar, hon hade lika gärna kunnat tända till och hänga på, så hade jag fått stå där med lång näsa. Men inte då, Wilma lyfter på huvudet och öronen när Ella börjar skälla. "nej, stanna du där wilma" säger jag lugnt, wilma tittar lugnt på mig och rör sig inte ur fläcken. Så kunde jag koppla henne. Så underbart :) Men Ella då, ja den jädra kråkan var skit kul. Hon springer runt med nosen upp i luften och skäller och skäller. ut i havet, in på land, ut i vassen, upp på land, ut i havet och STOPP! "jädrar vad högt vattnet blev" Ella tvärstannar, vänder sig sakta om. "ok Ella, kom nu här" ropar jag. Hon lyfter på en tass o taget, snurrar runt...och tittar på mig som att "men hur ska jag kunna komma då?" haha, jag kunde inte göra annat än att skratta åt henne, skyll dig själv..jag tänker inte hämta dig! Och så högt vatten var det inte, det var inte ens upp till magen på henne och det var inte strömt..så det var ingen fara med henne. Men där stod hon och lyfte tass efter tass och funderade på hur fan det kunde hända när hon hade så roligt med kråkan. Till slut gör hon ett hopp och märker att där var det inte lika djupt längre och springer in till mig. Söta jävla knasiga hund :)



Alice börjar få sååå fin päls nu. Den blir fylligare och fylligare och glansigare och glansigare. hon är så fin när hon har dessa perioder. Jag hoppas det dröjer 5 månader nu till nästa löp nu och inte 2 månader som jag mycket väl tror att det kan bli :(

Imon hoppas jag på fint väder, då ska jag ut och träna med Alice..eller det ska jag nog göra i vilket fall. Vi tränar ju inför Appell nu som jag hoppas vi ska kunna tävla i nångång. Vi håller på med framförgående just nu. Hon har lite svårt för det dära med att gå före mig utan att vände sig om hela tiden för att kolla så att jag är med och hon gör rätt. Men jag ska gå myrsteg fram med detta nu, så är jag säker på att hon kan klara det. Pratade med instruktören och hon sa att Alice är ju gärna nära mig hela tiden, fria följet är ju klockrent..där går hon med super kontakt..men att lämna mig är lite jobbigare. Så vi ska jag övningar där hon ska bort från mig, typ kasta apporten och springa långt från den och sen får hon hämta den, sen håller jag ju på att lära henne att runda saker, typ träd eller koner o så. Allt som gör att hon ska vända sig bort från mig och springa eller gå är bra. Det kan nog hjälpa oss i rutan också :)

nehe, nu får jag lägga mig. Alice ska la ut imon vid 5, 6 nångång. Hur kan det ha blivit så? Ska jag sluta släppa ut henne när hon väcker mig så tidigt? hon kissar ju och/eller bajsar på 3 min i trädgården, vilket måste betyda att hon verkligen behöver det då. Eller har det bara blivit en dålig vana? kan hon hålla sig till 8 som dom andra två om jag börjar vänja henne vid det? hon gjorde ju det förr? ja vet inte, tycker det är synd om hon ska ligga och hålla sig..och ännu värre om hon uträttar behov inne om jag inte släpper ut henne.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha knäppElla!

Men vad skönt med en hel ledig helg Emma! Jag tror nog endå det var bra att du inte träffar/jobbar med han pojken. Du behöver ta det lugnt också!

2011-04-04 @ 08:11:14
URL: http://www.nilss0n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0