Utställning!

Nu är dom anmälda våra två fina flickor - Ella och Alice. Alice är kanon super duper fin nu. Hoppas hoppas hoppas att hon håller fast i alla sina hårstrån tills den 22 maj!! Ella är sockersöt som vanligt, men jag hoppas hennes päls växer lite mera. Det är ju konstigt när jag tänker på hur lång en månad är, när jag tänker på Alice så tänker jag att hon kan tappa all sin päls på en månad - det är ju så långt, när jag tänker på Ella så tänker jag att hon kanske inte hinner få bra päls på en månad - det är ju så kort. :) Men den som lever får se helt enkelt!

Jag var och köpte spårsele till Alice idag. Den finaste och dyraste jag hittade också. Men den kunde man ha till drag också så det var ju kanon om vi skulle göra det nån mera gång. Läder var det, satt så jäkla bra så jag kunde inte låta bli! Vi ska spåra på kursen på fredag iallafall :)
Sen åkte jag hem och sprang ut en runda med Wilma, nu börjar hennes träning inför jakt 2011, ingen vila mera :) men jag är ju alltid så ambitiös i början av året med att träna henne, får se hur jag lyckas att hålla i det iår ;) 

Ella tyckte iallafall att det var för jävligt att inte hon fick följa med. Hon tänkte då rakt inte finna sig i sånna dumheter - fy farao vad orättvist! Så hon kämpade och drog in magen det mesta hon kunde, och tryckte sig ut under grinden och stack iväg efter oss. Detta hade ju då inte jag och wilma en aning om, vi sprang i godan ro och hade det så mysigt. Sen när vi kommer hem så ringer jag B som inte är hemma, då är säger han att han har vart och hämtat Ella en bit bort. Hon hade följt vårat spår men tappat det. Då tyckte hon ännu en gång att livet är förjävligt, hur kunde detta hända mig en sån underbar lite flicka undrar hon. Så hon sätter sig ner på rumpan och ylar det högsta hon kan. En snäll gubbe hör henne, känner igen henne - och ringer till B som kan komma och hämta henne. Nu är alla hemma i tryggt förvar iallafall!! Och kanske är det Ella som ska bli spårhund och inte Alice ;)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0