Det rullar på...

Nu har jag börjat jobba igen, och det är jätte kul! :) Annars så rullar allt på, i sommar så Ella ställs ut i tvååker, men suuuuuper fina resultat. Lilla sessan, hon är så duktig och fin. Ena dagen blev hon tvåa bästa tik, ettan blev hennes mamma. Så det var riktigt riktigt kul. Så nu ska vi ut på många utställningar. Och sen hoppas jag att det blir drevprov i höst så att hon kan få cert :) På tal om Ella så har hon fått för sig att hoppaöver inhängnaden här hemma. Vi har inte lyckats lista ut vart hon hoppat över, men idag och igår hoppade hon över hela tiden, så fort hon var själv ute. När man stod och observerade henne så gjorde hon inte det. Så jag gav mig fan på att se vart hon hoppade över. Jag släppte ut katten som Ella direkt började jaga i trädgården, bra, jaktinstinkten är igång. Sen hoppade katten över och Ella sprang omkring och skällde som en tok. jag stod och kollade och väntade och väntade. Sen gick jag in och ställde mig och kollade i fönstret, då sprang och direkt till ett ställe och lirkade sin lilla kropp upp över muren och igenom ett snår och sen var hon ute! Jävla ögontjänare! Det kommer nog bli en jävligt bra jakthund av henne, hon är riktigt smidig :) Så nu har vi satt staket där så när hon väl kommit upp på muren nu så kan hon inte komma längre! Hoppas vi!

Det går super bra med Lowa :) Förut att hon inte äter så bra, jag haaaatar när hundar inte äter. Jag kämpade i stort sett varje dag med att Alice skulle äta i 4.5 år, för att till slut få förklarat för mig att det för att hon är sjuk! Jag vill ha hundar som äter :(
Men Lowa är duktig på träningen :) Hon lägger sig, sätter sig, lägger sig med huvud ner i marken, ställer sig, kommer in vid min vänstra sida och nu har vi börjat träna på att greppa apporten! Jag har inga kommandon på det ännu, ska börja lägga till det om någon vecka tror jag. Men det är så roligt, hon är så duktig så duktig min lilla tjej! 
Också har vi ju varit och badat, det var kul men lite läskigt tyckte Lowa, men hon simmade och simmade tills hon tyckte att det blev lite kallt.

Igår så var Linnea och Rocky här och hälsade på en snabbvisit. Det var riktigt kul att träffa dom. rocky var stooor. När Alice var med så såg Rocky lite ut, men inte numera :)
Gud vad jag vill ha Berner igen. Dom är ju så underbara. Lowa är underbar SÅKLART. Men när hon är intränad och vi har kommit med i landslaget i lydnad ;) och så där...då får det nog fanemig bli en berner igen :) en frisk!
Det skulle faktiskt vara riktigt kul att komma med i landslaget i lydnad. Det är en liten dröm jag har, får se om jag och Lowa lyckas, eller om det blir med en annan hund :) Jag och Lowa kan ju börja med att gå valpkurs iallafall :) Det finns säkert landslag i vallning också annars ;)





 

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0