Lowa, skyddshund?

Det finns visst vissa som påstår att Lowa ska bli skyddshund, trams säger jag ;)
Vi har varit hela dagen på High caparral och kollat på IPO-SM och jag har kommit fram till..att det är lite läskigt!
Det är samtidigt lite häftigt och jag är fascinerad över hur hundarna jobbar. Men jag tror inte jag skulle kunna träna en hund på det sättet, säger inget om de som gör det, men det gör för ont i mitt hjärta när hunden skriker för att det gör ont när den försöker bita med munkorg på, och när den blir slagen på ryggen med en batong. Men det är bra att det finns folk som tränat sånt, bra för polisarbete bland annat.

Lowa har ju då varit med hela dagen, hon sov gott i bilen på vägen dit. Sen gick vi omkring lite. Sen la hon sig och sov på en filt i nån timme, sen gick vi omkring och sen sov hon igen osv. Helt underbart bra social träning!!! Hon badade lite också där inne föresten. Hon ville så gärna springa runt och leka i vattnet med de andra hundarna, men det gick inte så bra att hon var lös där..men det var kul att se att hon var så glad i vattnet :) Hoppas på fint väder imon så får jag åka och bada med henne efter jobbet!!! 

Igår var vi inne på klubben och tränade, jag och Lowa och Wilma och våra vänner Anna, Mathilda, Enhtra, Gandalf och Lewi. Det är så jävla kul att jobba med Lowa, det är nästan roligare än vad jag hade trott innan jag skaffade henne. Jag tror det kommer bli riktigt riktigt bra hon och jag. Den 23 Mars 2012 blir hon 10 månader, det är en fredag. Så den 24 mars 2012 är det säkert någon lydnadstävling någonstans, då ska vi tävla :) Jag ser så mycket fram emot att hon ska bli stor min lilla älskade pärla :) 

När jag tränade lydnad med Alice så var jag inne och kollade på en video HÄR (andra uppifrån). Då blev jag så jäkla imponerad av vad den hunden kan vid så ung ålder (3.5 månader), då trodde jag att det är bara möjligt om man är så duktig som Mona Kjernholm är! Lowa är 3 månader på tisdag..och hon kan det som den hunden kan på filmen. Det gör mig faktiskt lite stolt över både mig själv och min hund :)






 

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Visst är det otroligt hur fort de lär sig de små pluttvalparna! Jag minns att Tellus var väldigt duktig när han var liten. Fascinerad över hur snabbt han lärde sig.

2011-08-24 @ 16:50:41
URL: http://nilss0n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0