Sekreterare.

Det var jag igår, åt en domare Inger :) "ok, vart är min sekreterare" sa hon när vi gick mot tävling, efter sprang jag med block och penna :)

Ja så var det, jag och josse hjälpte till på appell igår :) I appell har man ju två domare, fick jag lära mig, så vi skrev för en varsin. Det var jätte kul, jätte kallt, men jätte kul :) jag fick lära mig massa grejjer om vad domaren ger avdrag för. Det är ju några moment i appellen som är lika lydnaden som vi tävlar i, Inger sa tex att "har du en hund som gnäller så få bort det så fort som möjligt, det ger så mycket nerdrag att ha en hund som gnäller" ojdå, det ska vi absolut ta bort med en gång, alice har ju börjat gnälla och skälla lite...bort bort! och massa andra små grejjer och små tips fick jag :) Så det var super bra. Jag är gärna med och hjälper till igen.

yes, så nu har vi anmält till en lydnadstävling igen. Den 13/3 smäller det. Hon kan ju rutan nu min fina underbara tjej. Så jävla länge som vi kämpade med den, hon fattade ingenting och jag fattade hur jag skulle få henne att fatta...en dag så bara lossna det. Som att hon hade haft skyddslappar för ögonen och öronoproppar i öronen innan, det bara försvann och hon såg och hörde och visste vad hon skulle göra :) Fan vad jag vill ha ett första pris i tvåan nu. Tänkte jag skulle börja träna lite appell också, det verkade ju riktigt riktigt kul :)

Ella och Wilma har inte hunnits med så mycket träning med tyvärr :( det var för jobbigt att hålla på med alla tre så jag har gått tillbaka till att satsa på Alice 100%. Jag ska köra igång mer med dom andra sen till våren tänkte jag, bara jag får ett första pris med Alice först, vill ju så gärna ha det så nu lägger jag ner hela min skäl i att det ska bli bra först. Annars kan jag verkligen tro att appell är nått för Ella och Wilma också, så det kan jag ju testa på alla tre :)

Nu ska jag lägga mig i soffan. har jobbat hela dagen och är helt matt i kroppen. Ska ladda för en ny arbetsvecka..som jag faktiskt inte ser fram emot längre :( Det är ingen ordning på nånting och hur man än gör så får man bara skit, inte från mina kollegor, absolut inte..men från andra. Men men, i slutet på mars ska det bli ordning på allting när jag får en ny kollega som ska hjälpa mig att styra upp stället :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lina

Usch då emma, ring om du vill prata ! Det var längesen nu :(

2011-02-28 @ 17:51:57
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0