snö..

nu snöar här igen. slog nästan ihjäl mig innan när jag ramlade på en isfläck som gömde sig under snön. Men fins blir det ute :) men det är inget mot hur fint vi ska ha det nästa vecka när vi åker till säffsen, 80 cm snö står det på hemsidan att där är..så jävla underbart. Synd att inte jag kan ta med mig min lilla alice bara, hon hade ju älskat det! :(

Alice kan rutan nu. jag veeet att jag har skrivigt det såå många gånger :) men nu tror jag faktiskt hon kan den. jag kör den nästan varje dag med henne nu och varje dag springer hon till rutan utan att tveka eller vända sig om alls, jag kör från olika avstånd och olika håll och flyttar rutan till olika ställen. Varje gång så peppar jag henne genom att viska exalterat "ska du ta den? Ska du springa dit? ja, kom igen kom igen!" Då blir hon helt till sig och hon har kopplat ihop det med rutan nu, så då spritter det i hela hennes kropp och hon tittar sig omkring efter rutan. Sen blir jag tyst, står i tävlingsposition några sekunder och kommenderar "RUTAN". Då sticker hon iväg som att man har tryckt på en knapp :)

Så vi hoppas. På lördag är det tävling, om vi nu kan tävla...hatar den jävla löptikar-får-inte-vara-med-regeln :(
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Annicka

Ha Ha Ha...... OM du haft en hane hade du förstått den där löptiks-regeln :) Hade en löptik före mig en gång och min hane gick med näsan i backen hela tiden!! Hon var svullen som en ballong i baken men så länge de inte blöder så får man starta.......... Kram kram

2011-02-17 @ 16:43:49
URL: http://www.kennelaround.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0