stressigt

Oj vad dålig jag är på att skriva här nu. Men det är så tråkigt att sitta här. Jobbar ju 6 dagar i veckan numera och känner inte alls för att sätta mig här när jag väl är hemma då. Men allt är bra iallafall. Jag väntar fortfarande på att Ella ska börja löpa, fattar inte..jag har tyckt att hon har vart svullen och dom andra har ju nosat henne där bak och hållt på, men icke då..nu tycker jag inte hon är svullen längre alls. Alice har däremot löpt igen..och slutat verkar det som. Hon började löpa för en vecka sedan men blödde nästan bara den dagen. Men hon äter och en pigg och glad och så länge hon är det så slipper hon veterinärbesök. Hon ser däremot inte alls så fräsch ut, hon är smal och har totalt fällt färdigt nu. Hon går inte upp i vikt även fast hon äter bra och får rapsolja nu, så jag tänkte att jag skulle avmaska henne. Men hon har blivit jätte bra i huden efter rapsoljan :) det är bra!

Livet som förskollärare går bra :) Det är väldigt roligt att ha ett ställa som är min arbetsplats. Dit jag ska gå varje dag och vara delaktig i allt som händer och sker. känns konstigt och ovant men kul :)

Och kursen som jag har sett fram emot så mycket med Alice har blivit inställd :( jätte jätte tråkigt verkligen. jag hade sett fram emot det så mycket att få träna med Alice och få hjälp och tips och råd från en som verkligen kan..men nähe :( vi får se om vi kan hitta nått annat, vill göra nått kul med Alice i vår iallafall!

nu ska jag anmäla Ella till utställning. Ella min älskade Ella. Min ögontjänare som smyger omkring och gör saker som hon vet att hon inte får, men när man säger åt henne så är hon så söt och ser så ångerfull ut att man förlåter på en gång, men sen är hon där och gör samma sak igen efter 3 sek. Igår tuggade hon på min tröja och jag skällde på henne som fan, då slänger hon sig på rygg och ligger så med alla tassar rakt upp tills jag backar och säger att hon får gå, då smög hon fram och slickade mig på munnen. "bra" tänkte jag, hon fattade. sen så går hon tyst tillbaka till min tröja och drar ner den från en stol när jag har gått...saaaakta och försiktigt. Sötaste hundfan ;)

 
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0