Anmälda!

jajamensan, nu är vi anmälda till lydnadstävling igen :) den 19 februari tävlar vi i kungsbacka.
Var ute och körde lite med Alice innan, det var riktigt kul och skönt. Fick vår känslor, klockan vad 16.30 och det var ljust och solen sken och det var inte super kallt heller. Så nu får tiden gärna gå fort så det blir vårså man kan vara ute länge och träna utan massa tjock is som ligger ivägen och kyla som äter upp händerna.
Det gick iallafall bra med träningen idag :) jag märker att om jag går och ställer mig i rutan innan jag skickar iväg henne dit (bara går dit, står där i 2 sek, går tillbaka till henne) så springer hon dit utan att vända sig om och tveka. Hon verkar bli säkrare då på vad hon ska ta vägen. Jag körde mycket med att jag gick in i rutan först för ett tag sen, men har inte gjort det så mycket det sista men det märker jag ju att jag får börja med igen, varva lite av varje liksom.

Inkallning med ställande var klockren, om jag låtsades kasta en godis samtidigt som jag kommenderade henne. Och man får ju inte göra både och så jag vet inte, på tävlingen igår så var det en som bara hade handtecken, kanske ska testa det med Alice också.

Apporten var super bra.

Fjärren var bra fast jag tyckte mig märka att om jag inte tittade på henne när jag kommenderade, så blev hon osäker. Jag märkte det på tävlingen igår att jag nog blev lite osäker för jag kunde ju inte kolla på henne för jag måste ju kolla på personen som står bakom henne och snurrar på den dära snurran som visar när jag ska kommendera Alice, så jag får nog börja med att kolla ovanför henne så att jag vänjer mig vid det också om inte annat.

Det är synd att jag inte har nått hinder hemma, vi behöver träna det. Vi har ju åkt ut till tvååker på tisdagarna det senaste och ska göra denna tisdagen också, klubben hyr ett ridhus där som man får träna i. Men där finns inget hinder :( så jag måste åka in till klubben i veckan och träna hoppet, eller åka till syrran för hon har hinder om hon nu har kvar dom. Men jag vet inte alls hur jag ska bära mig åt för att inte få henne att sätta sig precis med nosen en millimeter från hindret innan hon ska hoppa tillbaka till mig. Och det har ju aldrig varit nått problem förens igår när hon slog i... :/


Ja. Nu ska vi hur som helst ladda inför den 19 februari. wohoo!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0