inte som jag hade tänkt..

Än en gång säger jag till mig själv, "nä, Alice är ju ingen robot" :) Hon är min älskade Alice som är den finaste i världen. Vi fick 141 poäng idag, ett andra pris. Hon är lite förvirrad och hon missar lite här och lite där och ju fler moment vi gör där hon missar lite hit och dit ju deppigare blir jag på plan, men så tittar jag på Alice som sitter jämte mig och utrålar all glädje och lycka som hon bara kan, och då blir jag glad igen :) Hon älskar ju detta, hon är så duktig min tjej!

Platsliggande 10. Wohooo! :)
Fritt följ 8.5 (något ljud, växlar position, snett sitt) Ljudet hon gav ifrån sig lite och då och då var ett "kom-igen-morsan-fy-fan-vad-detta-är-kul-ljud! Positionen vet jag inte riktigt och snett sitt kan jag förstå, framförallt eftersom jag gick fel en gång och vände mitt i steget och stannade :)
Läggande 8.5 (Sakta ner)
Inkallning med ställande (sent ställande) Här är jag glad att jag fick poäng alls! det var helt klart SENT ställande.
Sändande med ställande 0 Jag sa "rutan", Alice går fram till en kon som står precis bredvid oss och puffar på den och kollar sen på mig, "rutan" säger jag igen, hon tittar sig omkring, då ser hon den faktiska rutan och springer mot den, vänder sig om och för att dubbelkolla med mig, jag väntar nån sekund sen säger jag "rutan" igen, hon går fram till en kon i rutan och puffar på den. "rutan" säger jag igen, då går hon in i rutan, "STÅ" säger jag, då tar hon ett steg fram och stannar, och hon har framtassarna utanför rutan. Hon kan mycket mycket bättre hemma. Men nästa gång jag tränar så ska jag ställa ut lite koner här och där så hon lär sig, också ska jag göra sträck mellan konerna så att jag ser om hon är inne i rutan eller inte. Alltid lär man sig nått nytt!
Apporten 8.5 (Slarvigt upptag, tempo in) Alice rusade fram till apporten så den flyger igen när hon ska ta den, sen bär hon den stolt till mig, men tyvärr med lite dåligt tempo då.
Fritt hopp över hinder 7.5 (islag, slarvigt avslut) Ja, hon sätter sig ju gärna precis på andra sidan vilket idag gjorde att hon slog i på vägen tillbaka.
Fjärren 8 (extra kommande x2) Fick säga sitt två gånger på båda sättandena. hon skulle bara dubbelkolla med mig igen ;)
Helheten 9

jaja. bättre lycka nästa gång. Nu ska jag jävlar i mig ta tag i detta ordentligt och köra stenhårt med alice, jag är trött på tvåan och vill börja med trean nu! :) och i feb börjar vi på kurs hos mona kjernholm, som fick 195 poäng i tvåan idag, grattis. Det ska bli kul, då ska vi lära oss grejjer!!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0