Utställning och Fotodags!!

Har ju varit på utställninge lördag och söndag. I lördags var det med endast Alice, hon fick ett andra pris. Men dommaren var jätte snäll och var noga med en tala om för mig att om jag får upp henne ett par kilo till nästa utställning så kommer det vara bra, för hon är sååå fin annars. Så det var ju jätte kul att höra klart.

Lördag började med Ella som skulle in i ringen. Hon var så jävla duktig. Hon var duktig hela dagen faktiskt, kissade inte inne som Alice gjorde på lördagen, ett helt vattenfall kom det ur henne då. Ella kom iallafall två med ett HP (av tre tikvalpar) Det var jätte kul, det var också väldigt kul att Fin Fina Tina vann. Hon är verkligen hur söt och fin som helst Tina, men självklart inte sötare än Ella ;)

Sen var det Alice tur igen. Dommaren var tysk så hon pratade engelska. "Slim" Konstaterar hon när hon tar på Alice. "yes, I know!" säger jag med ett litet leende. "Is she always so slim?" Frågar hon. "Yes, almost. She dosen´t eat as mutch as I want her to eat" säger jag. Sen får vi springa och Alice är så duktig och står så fint, Sen får vi ett rött band :) haha, första pris. Jag trodde först att jag hade sett fel eller att dom gav mig fel färg. Gud så glad jag blev. Sen åkte vi ut i konkuransen, men det tycker jag inte är mer än rätt. De fina stora tikarna med mycket päls ska placerar högre än Alice. Men om Alice bara lägger på sig några kilon så ska hon nog också gå bra, det var inget snack om varken i stockholm eller i göteborg, om att hon är för liten och pluttig och så på det sättet, det var endast vikten. Sen hade hon ju inte så mycket päls heller, men ett första pris idag med en urfälld Alice på 37 kilo, det ni :) Hon måste vara väldigt snygg förövrigt!! :)


Jag fick en kamera i förtidig examenspresent här om dagen!  Lovely! Så här kommer lite foton :)



Alice posar medans jag testar inställningar


Två små troll är redo för promenad





Underbara snö. Nu ser det inte ut så här längre utan det är brunt och fult :(


En glad och pigg Alice ute på promenad en riktigt fin vinterdag.


också lillfisen.


Wilma ligger och värmer sig efter promenaden.


En fåntratt på utställning i väntans tider...


Fåntratten och hennes kompis :)


Finaste flickan

Avslutar med ett klipp från promenad här om dagen.
Det ska nog bli en bra jakthund av yrvädret Ella också en vacker dag ;)


Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Benny Olsson

Stort GRATTIS till Ella och Tina's framgångarna i utställnings ringen.



mvh Stolt pappa Rex med huliganen Ozzy

2011-01-10 @ 07:14:08
Postat av: Josefin

Vilket gulligt kort på Alice o Glasgow, två fåntrattar skulle jag säg:)

2011-01-10 @ 22:44:03
URL: http://frkenzaar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0