Brukshundklubben..

Idag har jag och Lowa varit inne på klubben, första gången för henne :) Hon tycker inte om att åka bil, eller hon hatar att åka bil rättare sagt. Vi tränar varje dag så att hon ska bli bättre på det. Men när vi väl komme någonstans så går det hur bra som helst. Vi var inne och träffade en som ajg gått kurs hos och hennes border collie, det gick super bra :) Hon visade mig också att jag kan "klicka in" Lowa redan nu, jag trodde det var för tidigt men det går ju super bra visst. Också tränade vi henne lite på allt möjligt, utan kommando. Lowa kan redan sitt, så hon sätter sig hela tiden. Men vi ville att hon skulle komma på nått nytt, helt själv. Så hon fick belöning och klick för att och stod upp, låg ner, om till mig osv. Så det ska jag fortsätta med hemma nu. Sen ska vi gå valp-vallnings-lydnads-kurs i sept/okt, hos henne som jag gått hos med Alice. Hon är så super bra så det kommer bli kanon. Också kommer det antaligen bara vara valpar från Lowas kull som ska gå så det kommer ju bli jätte kul :)

Lowa har varit helt slut sen vi kom hem för typ 2 timmar sen, så nu ska jag skynda mig att gå en sväng med dom andra innan hon vaknar och det är full fart igen :)

Föresten, Lowas ena öra har ställt sig upp. Det står upp mest hela tiden nu och det andra också ibland. Men det kund tydligen hålla på lite sådär fram och tillbaka tills dom har tappat sina tänder, då brukar man kunna se vad dom har för öron. Tok-öron!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0