Aktuellt.

Igår var det ett väldigt intressant inslag på aktuellt. Det var om att det är stora barngrupper på förskolan. Rekomenderat är att det ska vara 15 barn på 3 personal, men oftast är det 21 barn eller fler. Det var en mamma och en pappa som de intervjuade, som hade barn på en förskola där de var 21 resp. 23 tror jag. Föräldrarna tryckte mycket på att det inte är bra för barnen, men de nämde också personalen, de sa att "visst, de är tre stycken personal, men det är de också bara under 3.5 timme om dagen. Dom har ju också ett schema att gå på." och de sa att "det är inte så bra för förskolläraryrket, det kanske bli färre som vill bli det. Jag hade inte velat jobba under dessa förhållanden"  
Aktuellt intervjuade också nån familjeterapuet eller vad katten han var. Han sa mycket bra saker, han sa att det är mycket stressigt för barnen. Jag höll med om allt förutom att han sa att det kanske inte syns när de är på förskolan, utan det märskt när de kommer hem. Det syns visst när de är på förskolan anser jag!

Men de sa mycket bra saker. Och nån nisse i göteborg lovade att det under denna mandatperioden skulle bli mindre barngrupper. Så det hoppas vi på. När vi inte ens har sittplatser till alla barnen vid borden...då är det nått som inte riktigt går ihop!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-03-31 @ 07:09:54
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0