Ella slår på stort!

Ella har nu gjort debut i en officiell utställning, som junior!
Hon var jätte duktig min lilla pärleputt. Vi var där kl 08, och det var Ellas tur kl 12, så gissa om hon var trött då :) Men hon var så jävla duktig min lilla prinsessa, förutom att hon inte ville lyfta upp huvudet från marken när vi var inne i ringen, pga att nån jäkel hade spytt där. "luktar intressant detta" tyckte Ella hon sprang inte alls lika fint som hon gör hemma eller som hon gjorde när jag värmde upp henne. Men men, hon ska nog bli mer utställningsvan hon också, så hon vet vad som gäller och vad som står på spel :) Hon var själv som tik i juniorklass, där fick hon excellent och blev ju då placerad som etta eftersom hon var själv :) och fick ett CK. Så vi skulle in igen och tävla om bästa tik, motståndet där var en championtik, så vi hade ju inte så jätte stor chans :) Championtiken kom etta och blev bästa tik, och vi kom tvåa :)

Men gud vad duktig hon var när jag ställde upp henne och hon skötte sig så bra hela dagen. Men det var faktiskt inte så kul ändå. Det var en riktigt riktigt dåligt ordnad utställning. Det var i stora tält på en parkering, och där var svin kallt och där var inga mattor så det var hårt för hundarna att springa på, och där var inga som tog bort sånt som spya eller bajs, och domaren pratade dålig engelska och så tyst så jag inte hörde vad han sa, och han som assisterade domaren visade inte vad man fick så man stod där som ett fån innan han till slut sa det till en, sen så fick jag inte kritiken, "du får vänta tills vi är färdiga, vi har inte börjat med dom än" Fick jag till svar när jag skulle hämta den. "VA? vadå inte klar med den än? är du dum eller?" Ville jag sagt till kärringen som skrev kritiklapparna, men jag sa typ "va? när kan jag få den då?" "när gruppen är klar" jag fattar fortfarande inte, vadå inte klar? domaren säger ju till sekreteraren vad han gör för bedömning på hunden och sen så får hon gå vidare till nästa hund som domaren ska dömma. Nä så jag fick vänta tills hela gruppen vad klar. Nä, sydskånskakennelklubben, det var pissdåligt gjort! Nu längtar jag tills vi kan åka på utställningar utomhus, heja tvååker och borås :)

Ja just det ja, jag var ju och tog kort på Ella där. Som man fick göra gratis också skickas det hem prover som man kan köpa sen om man tycker om dom :) Ella var trött redan då och satt som en säck potatis när han tog kort på henne, men det kanske blev nått fint :)

Nu har jag jobbat sista gången hos min grabb, fan vad jag kommer sakna honom. Det gör ont i mig  :( när jag kom idag så sprang han runt och skrattade när han såg att jag kom. Fina fina killen, vi har ju haft så jävla kul ihop. Det kommer vara jätte jobbigt att inte träffa honom så ofta nu och inte veta hur han mår. Men jag var välkommen att komma och hälsa på och det ska jag göra, har ju varit hos honom varje helg i snart 2 år. Det är riktigt jobbigt att sluta. Föräldrarna frågade om jag inte hade ångrat mig och ville vara kvar när jag gick, men det är nästan så att jag har det..men jag orkar inte jobba varje helg och varje vardag. Men fan, det är tungt.
Han fick iallafall en bilar dvd, med bärgaren, och melodifestivalenskiva av mig. Han verkade tycka om det :) Och jag fick en jätte fin blomma av honom.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Annicka

Heja Heja!!! Ni är sååå duktiga och jag är sååå stolt över er :) Massor av GRATTISkramar

Annicka och Stolt mamma Russin

2011-03-20 @ 20:46:30
Postat av: Skoguiden

Var gärna med i min tävling: http://skoguiden.nu/2011/03/21/tavla-med-skoguiden

2011-03-21 @ 14:24:13
URL: http://skoguiden.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0