kräk!

urk! Magsjuka är inget kul. Det har gått magsjuka på jobbet sen jag började där, "jag blir inte sjuk" tänker jag. Men det blev jag till slut. Vaknade igår morse av att det körde runt som faaan i magen. Sov hela dagen, med undantag för toalettbesök. Och ändå vad jag trött på kvällen och sov gott hela natten :) Men nu mår jag prima. Så det var första gången jag har sjukskrivit mig från ett riktigt jobb, jag har tackat nej till jobb eller bytat dag på jobb innan, men aldrig sjukskrivit mig och haft en karensdag. hoppas vi att det dröjer minst ett år tills det händer igen :)

Ella är en stor tjej nu. Hon löper. Hon tycker det är jätte jobbigt. gnäller och tvättar sig och blir irriterad på Alice och wilma som ska para sig med henne när hon bara vill leka.
Vad gäller Alice "rutan" så går det plötsligt inte så bra längre. men jag har bytt taktik och fortsätter att ösa godis och beröm men på ett annat sätt. det går bra tycker jag.

Nu ska jag städa övervåningen. Jag är aldrig är uppe nästan. Men Alice är gärna här och Ella har vågat sig upp för den branta trappan så nu kan man tro att det är en mordplats här uppe (med tanke på att löpblod som de skvätter omkring sig hej vilt, för er som inte kopplade det ;)!

Det går bra på jobbet nu föresten. Tjing!  
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0