lydnadstävling!

Vi kämpar på. Igår var det tävling igen, jag anmälde henne till denna eftersom hon kunde rutan så jävla bra. Hon kunde ju den bara en dag. Hon rusade till den vart jag än ställde den, på vilket avstånd jag än skickade henne. Men sen så har nått hänt, hon har blivit mer osäker för varje gång. Jag har fått ändra belöningssätt från att kasta godisen till henne till att springa fram till rutan och ge henne godisen. Och det har jag fått göra för hon har bara börjat nosa igen, nosa nosa nosa "jag skiter i nån jävla ruta, vart är godisen" Så jag tänker att jag ska få henne att fatta att godisen har jag, och hon får den från mig när hon står i rutan! Det har funkat, hon nosar inte så mycket längre. Det känns som att det har blivit fel med Alice och rutan från början, att lägga ett lock med godis på var ingen bra idé när det gäller henne. Hon blir så jävla låst vid att leta godis så jag blir tokig, det sitter nog kvar i henne fortfarande! Så nu ska jag börja om, jag ska börja på noll. Jag ska börja träna henne med rutan på nytt igen. Hon är ju alldeles förvirrad, hon är osäker och förvirrad och vet inte riktigt vad hon ska göra. När jag sa rutan på tävling så sprang hon fram helt utan mål och vände sig sen och tittade på mig och undrade om hon hade gjort rätt, med rutan 10 meter åt andra hållet. Så nu börjar vi om på nytt och jag har bestämt mig för att inte tävla igen fören hon kan den, för jag blir så stressad när jag anmäler till tävlingar. och då stressar jag henne att lära sig också blir det fel istället! Annars var hon jätte duktig på tävlingen. Vi fick lägst 7 och högst 10 (om man bortser från nollan på rutan då) Hon gjorde ett otroligt snyggt ställande på inkallning, hon fick inte en 10:a på den men den har hon lärt sig super bra. Hennes problem där är att hon är en klumpig berner och inte bordie collie och domaren tycker hon är långsam! sen undrar jag en sak där, jag blev ju tillsagd att STÄLLA alice vid stolpen, räknar domaren då hur långtifrån stolpen alice står när hon har stannat? för jag kommenderade ju henne vid stolpen och då blev det ju ett par steg efter det, jag hade ju kommenderat henne tidigare så hade hon ju stannat vid stolpen..men jag vet inte riktigt om jag hade fått det??? nån som vet?
jaja. nu måste jag rusa till jobbet.
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0