Kan det vara så?

Att hon äääntligen kan rutan nu? jag vet inte, jag vågar inte tro på nånting. Men nu har jag iallafall köpt 8 koner, oranga. Förut ställde jag upp två rutor i trädgården, jag taggar henne och säger Rrrrr, Rrrr - RUTAN!! Hon sticker iväg som ett skott, hon gjorde 10 av 10 perfekta 10 poängare! Men vågar jag tro? Nä, jag gör ju inte det! Jag måste be någon ställa upp en ruta på klubben på tisdag, också måste det vara massa folk och andra koner och linjer och skit, om hon klarar rutan då...då vågar jag tro att hon faktiskt vet vad hon sysslar med :)

Det gick inte så super duper bra idag på utställningen, Ella fick excellent och kom tvåa i konuransen, av tre juniortikar. Det var ju rätt så bra iofs, men efter vad jag har hört av dommaren - att han aldrig delar ut CK till juniorer, så blir jag lite besviken på att han gör det till tiken som han placerar etta. DÅ VILL JU JAG HA DET JU!! Men det gör inget, Ella är finast ändå såklart :)

Alice fick Very good. Det var lite tråkigt. Hon är ju så fin nu, hon har ju all sin päls, jag hade ju klippt hennes tassar så de var PERFEKTA, hon gjorde ju allting rätt, stod så fint. Men det räckte ändå inte. Nä, skit dommare. Hon är ju sötast och finast och underbarast av alla, min fina bästa älskade vän! ;) "neeeä, jaa ä intä bitter!!"

Nä, Alice är inte gjord för utställning, hon är gjord för bruks och lydnad. På riktigt. Hon är så jävla duktig. Nu när hon gjort sånna framsteg i rutan så blir jag glad också. Och i onsdags la jag ett spår till henne, hon hittade alla 4 pinnarna, hon ivrig som fan är hon. Det är kul att se att hon som är så lung och mjuk och fin kan tända till och explodera totalt när selen åker på.

Nu ska jag sova. Ser inte fram emot imon, jag jobbar 6.30-13.30, min sköna tidiga dag. Men så ska vi ha APT (=möte) 17-19, det är det sämsta med att inte jobba och bo i samma stad, är ju inte lönt att åka hem..men vad ska jag göra i 3.5 timmar??? Om jag ändå kunde tatt med hundarna så kunde jag gått en långrunda, men vart ska dom vara när jag jobbar då..det går ju inte, trist!






Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0