Jag älskar mitt jobb!

Mitt jobb. Jag älskar verkligen det! Visst får man ta mycket skit! Om ni vill läsa så kan jag börja med det. Man får ta en del skit från föräldrar som inte har förståelse för att vi har fler barn än just deras solstråle, men jag kan förstå att det är svårt att om man aldrig varit med i verksamheten utan bara är där och lämnar och hämtar, då tycker man kanske det är konstigt om vi inte hinner byta 5 blöjor, torka 4 rumpor, trösta 5 ledsna och sitta på golvet och leka med 6 glada under precis samma minut. Men iallafall, efter ett chockerande första år över denna brist på förståelse så börjar jag vänja mig och inser att en del förstår, men det kommer alltid finnas de som inte gör det. Sen tycker jag poliserna borde göra nått NU, åt de stora barngrupperna, personalbristen och allt som är negativt nu men som skulle bli positivt om de börjar göra nått där! Hoppas de gör det snart, för annars är jag rädd att det kommer vara för sent en vacker dag och då är det svårt att bygga upp en verksamhet som ingen vill jobba i!

MEN! Om vi nu bortser från detta som är negativt och ser till det jag älskar - barnen! Jag älskar verkligen barnen! Jag älskar att se ett barn glatt skutta in på morgonen och ropa "HÄR KOMMER JAG!", jag älskar se barnen dansa och busa med varandra, jag älskar att dansa och skratta och busa med barnen, jag älskar när jag går förbi ett barn och han/hon helt spontant säger "Emma, jag älskar dig!", jag älskar när vi lägger ner tid tillsammans med barn som har svårigheter och de till slut lyckas göra ett miniframsteg, att se hur glada de blir då värmer i hjärtat, jag älskar att kunna ge oroliga barn en trygg plats, jag älskar när ett barn kommer och anförtror en hemlighet till mig. Alla dessa stunder och ännu ännu flera stunder gör att jag varje kväll längtar tills jag nästa dag ska få gå till jobbet igen.

Idag är det lördag! Jag längtar tills på måndag när jag får träffa alla barn igen!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0