Träning och viktsnack igen! :)

Ja, idag hade jag gått ner lite till så nu är det totalt -5,1 kg sen 5 jan. Jag har 1.2 kilo kvar till målvikt men det är redan ändrat, målet alltså. Jag kommer fortsätta förbi det. Ladda ner en rolig app, viktminskning. Haha, där lägger man in vikt och längd osv också är det en gubbe som ändras när man ändrar vikten, jätte roligt tycker jag :)

Har inte sprungit sen det blev snö, kan ju knappt gå promenad på vår grusväg så tror inte jag fixar att springa, men jag kom på att det är ju snö..då kan man åka längdskidor! Tada! Så det får det bli i helgen!

Lowas träning får framåt! Vi var i lotushallen i Falkenberg i tisdags. Hon känns riktigt bra i lydandsmomenten, hon vill lära sig, vill lyssna och förstå! Och just förstå är något som hon ofta gör ganska fort. Det är bra, det gör också att jag kan se när hon har förstått fel så jag kan ändra mitt sätt. Hon har fortfarande problem med att fokusera när det är andra hundar, speciellt när de andra springer. Men jag jag fick tränat mycket kontakt i lydandsmomenten just när andra hundar rör sig så det blev bättre redan vid slutet av den träningen så det kommer bli bra. Jag är väldigt imponerad av hur länge hon orkar hålla på! Vi höll på i 1 tim och 45 min. Självklart med pauser, kanske 5 pauser. Men ändå, även sista gången vi körde så var hon med mig. Jag märkte att hon var trött men hon var ändå med! Border collie är hur kul som helst att träna! :)

Vi har fått hjälp med valla-bilar-beteendet. Vilket jag också har fått bekräftat att det är, hon är inte rädd utan hon vallar. Så nu vet jag hur jag ska göra med det så det kommer bli bra! Sen börjar vi lydnadskurs och vallningskurs i mars, det ska bli så jädra kul! Kul att börja jobba med Lowa ordentligt med ordentlig hjälp från bra instruktörer. Lowa har mycket i huvudet just nu, men Gud vad jag saknar en vuxen mogen hund. Alice försvann så hastigt, jag hade ju tänkt köpa en border när Alice började bli gammal. Nu börjar iallafall Lowa växa till sig, det händer massor! Det är kul och skönt! Jag ser så mycket fram emot tävling!

Ella har fått första pris på drevprov! Älskade skrutt! Hon måste gjort ett jävligt bra jobb för det var i måndags och först idag är hon sitt glada vanliga spralliga jag igen! Skönt! Så nu ska vi åka på utställningar minsann! Dom andra små rara petiterna får se upp ;)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0