Stormen Emil

Tydligen är stormen Emil påväg! Ja det märks, här blåser och regnar! Ska er fortsätta vara sånt här väder i vinter så får jag nog fan ta och investera i ett varsitt regntäcke till hundarna! Jag brukar inte klä upp dom, gillar det inte alls. Men hur kul är det att frysa och bli blöt när det blåser och regnar på vertikalen? Mina regnbyxor läcker in och jag gilla det inte! Tror inte hundarna heller gillar det! Galon till mig och hundarna! Vart beställer man? Back on track eller?
Wilma gillar inte detta väder! Hon började promenaden med att gå tryckt intill mig! Sen efter ett tag började hon marschera! Med bestämda steg gick hon framåt, inget nosande eller kissande - hon skulle hem!
Ella verkade inte märkbart påverkad! Hon yrde omkring precis som vanligt. Ruskade på sig ibland.
Lowa däremot verkade tycka detta var bland det bästa som kunde hända, SÅ MÅNGA DJUPA STORA VATTENBÖLAR!!! Wooho! Hon plaskade med framtassarna i vattenpölarna, försökte fånga vattnet som skvätte upp, tryckte ner nosen i och blåste bubblor! Hon är galen! Och jag gillar det :)

Jag har bokat in mig på gitarrkurs! Ska bli så kul! Det börjar om några veckor! Alldeles lagom så jag hinner laga en av strängarna som har gått av och friska upp mitt självlärda ackordminne! Får nog kolla på vad ett gitarrfodral (eller säger man gitarrväska?) kostar också! Så jag ser lite professionell ut när jag kommer! För det gör väl alla på en nybörjarkurs?

Nu blir det dusch och sen lägger jag mig i soffan framför brasan och ser om jag kan Google fram några bra hundregntäcke :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: annalina

JAG LÄSER DIN BLOGG EMMA :-)

Jag har också funderat på regnkläder till Nemo men då vill jag ha ett som täcker benen och magen - som man knäpper på ryggen och du förstår hur jag menar? Stor kram och fortsätt blogga!

2012-01-03 @ 18:53:08
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0