Hundträning!

Äntligen vår. Äntligen börjar Lowa bli stor. Min plan var ju inte alls att skaffa valp efter att Alice gått bort. Ja menar, man vet ju om att ens hund nångång går bort. Och jag tänkte skaffa border collie när Alice var gammal, ett år innan hon skulle pensioneras typ! Nu blev det ju inte så utan helt plötsligt stod jag utan träningskompis. Med en valp som skulle lära sig alla grunderna! Nu börjar lowisen bli stor :) när Lowa är ca 2-3 år planerar jag att skaffa en Berner. Vill så gärna ha en Berner i huset igen, men inte fören ella och Lowa är lite äldre. imorgon börjar vi på kurs, först lydnad och sen efter det så åker vi och vallar! Det ska bli så roligt, jag kan nog jämföras med ett barn som har längtat flera veckor på att åka till Liseberg, och imorgon är det dags!

Idag har Lowa fått gå sitt första blodspår. Och jag också för den delen! Det gick fint. Förta blodfläcken var väldigt spännande, efter nån minut kunde ho släppa den och började följa spåret. Efter ca 20-30 meter började hon bli orolig och backade, som att hon inte vill komma nära ett dött djur ;) med Pepp kunde vi fortsätta! Väl framme så såg hon inte ens Klöven först, sen var den läskig och äcklig. Sen kunde vi busa med den och då bar hon den :) imorgon ska petiterna få gå, de var lite avundsjuka när Lowa tillbaka med en så fin klöv ;)

Nu sk jag äta och duscha och vila och städa!!!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0