Årets första utställning..m.m.

Igår var jag och Ella på vår första utställning för iår. Första gången då Ella kunde vara med och slåss om certet. Vilket då gjorde att jag nästan fick en hjärtattack när det stod i katalogen att Ella INTE fick tävla om cert. Men det visade sig vara ett tryckfel så det stryktes :)

Ellas uppfödare, Annicka, sprang med Ella. Jag fick springa ett varv med Annickas super söta Oboy, som blev tvåa bästa hane efter Annickas Magnum. Fina grabbar! Ella fick excellent med CK, och blev tvåa bästa tik med reserv cert. Så inget cert alltså. Men om två veckor ska vi till hässleholm så då hoppas jag att vi kan springa hem vårt första där :)

Tävlade ju med Lowa förra helgen. Och det gick så jävla bra. Hon låg platsen, första gången hon legat två minuter :)

8 på platsen. kröp lite.
8 på tandvisningen. ställde sig upp.
tror vi fick 6 eller 6.5 på linförigheten, hon svävar ut lite i mellanåt.
vi fick nog typ 7 på läggande och på ställande och 5 på inkallning.
apporten hoppade vi över.
10 på hoppet och 8 på helheten.
148 poäng blev det iallafall.

Och jag är sååå nöjd med min och hennes prestation denna dag. Jag lyckades slappna av och lowa var med mig och gjorde så gott hon kunde, trots att hon inte fick belöning och allt sånt dära. Det är grymt kul! Ser fram emot alla tävlingar och alla träning med min tok!

Vårt sovrum är klart nu. Ljust och fräsch! Vi har sovit där en natt och jag upptäckte att lowa skvätt löpblod på väggen! haha. ja vi kanske inte valde rätt tapet! Men det löser sig nog :)

Nu har jag bokat tågbiljett för mig och lowisen till stockholm :) Vi ska åka och hälsa på Linnea och hennes familj. Och min farmor och farfar och farbror och familj. Det ska bli hur kul som helst!

Så är det!

Nu ska jag fortsätta städa! puh!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Natalie

Dom menade att barn INTE ska gå på dagis innan 2 års ålder, punkt.. Alltså inte ens 15 timmar! Bella går 15 timmar, men när hon var 14 månader och jag jobbade lite så gick hon 7 timmar om dagen, och det var ju ett tvång eftersom jag jobbade.. Kunde inte direkt ha med henne hos kunderna när jag städade ;)

2012-05-11 @ 09:08:09
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/
Postat av: Natalie

- Isabella bara pratar om dagis hela tiden ;) Dock är det en som ska sluta nu, och det ogillas extremt mycket! Gillar inte riktigt att det byts personal och vikarier ganska mycket..

2012-05-12 @ 09:58:18
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/
Postat av: Elli

Tack Emma! :)

Hoppas allt är bra med dig och hundarna!

Kram

2012-05-15 @ 13:05:36
URL: http://komplicerat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0