Bloggar!

Tänkte jag kanske skulle börja blogga igen. Hade ett litet inlägg planerat i huvudet men så läste jag mitt senaten och glömde bort det jag planerat och började gråta istället. Bästa vännen!

Ja nu ter sig mitt inlägg om nya löparskor, sovande fötter, Ella som flyttat, Maja som "tränar i sitt gym", träning med Lowa, vårväder och annat väldigt blekt när jag läste det sorgliga inlägget.

Imorgon ska det ju iallafall bli fint väder säger de som tror sig kunna. Jag har ju då va nya skor. Gjorde fotanalys på intersport och tydligen så belastar jag inte foten på mitten, har "hög hålfot" så belastar bara fram och bak typ. Och med tanke på att ett bra säljare kan sälja på mig vad som helst så gick jag därifrån med nya skor och sulor gjutna efter mina fötter för en summa på totalt 1990, istället för "ett par ganska enkla löparskor för låt säga Max 1000 kr", som jag sa när jag åkte hemifrån. MEN, eftersom jag nyligen fyllt år så hade jag presentkort så det blev nästan gratis ändå!
Provade skorna idag och de var sköna, fötterna somnade inte för en gångs skull. I flera år har jag gått och vickat på tårna när jag promenerat eller sprungit för att de somnar, men icke då med mina nya sulor!

Ja Maja går ju på gym numera, bamsegym faktiskt. Nu har hon legat där i jag vet inte hur länge, säkert 40 min, det låter typ eeh eeh eeh eeh med jämna mellanrum och så sprattlas det. Jag försöker prata lite med henne ibland men när jag lutar mitt stora huvud över henne så ser hon ut som "va fan hände, vart tog apan och fågeln vägen och vad är det där?", så jag låter henne trötta ut sig tänker jag så är hon väl snart hungrig efter sitt träningspass och när man äter så blir man trött så då kan vi lägga oss sen.

Ja för imorgon ska det ju bli vår. Jag planerar nu vilken runda jag ska gå med mina nya skor. Funderar på milen, var länge sen jag gick en mil så det är nog dags!

Ella har ju flyttat för ett litet tag nu. Hon ska paras. Hon var glad som en lärka(?) när hon trippade iväg med sin uppfödare. Det gjorde lite ont i mitt hjärta. Min älskade skrutt. Hon är då alltid glad och pigg den loppan. Hoppas hon får kul med sin boyfriend och de andra vovvarna där borta.
Wilma verkar glad över att Ella åkt. Haha, om vi vore med i en serietidning så skulle det vara en tankebubbla från Wilma som det stod "äntligen är den dära jävligt jobba bitchen borta, vi får lugn och ro och jag får mer plats att röra mig på på promenaderna". Wilma är nämligen inte den som hävdar sig. På promenaderna så går hon en meter bakom mig och Ella och Lowa drar på en meter framför. Jag får ta bak Lowa och Ella och säga åt Wilma att gå fram för att hon ska kunna kissa och lukta lite, hon vill inte fram där och knö. Men idag, ja jädrar vad hon traskade på. Fick säga åt henne att sluta dra flera gånger ;)

Nu hör jag att Majsan börjar suga på sina händer, träningspasset går alltså mot sitt slut och hungern kickar in.

Får se om jag fortsätter blogga, om jag har nått att blogga om.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: lotta

Fortsätt blogga! :) Jag är på å går en mil! Om du gör det en helg eller kväll. Väldigt gärna. Kram

2013-04-14 @ 09:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0