Man bli ju rastlös

Detta lugna tempo gör mig mera rastlös än vad jag trodde det skulle göra. ÄLSKAR att vara mammaledig. Men kan inte låta bli att längta till när jag och Maja kan hitta på lite mer saker. Och jag saknar mina kollegor så mycket, och barnen på jobbet. Herregud, träffade ju dom varje veckodag i två års tid. Och vi pratade så mycket om allt möjligt, med barnen också. Saknar mitt jobb lite faktiskt. Kan jag inte få äta kakan fast ha den kvar? ;)

Nä! Inget slår ändå att vara hemma med Maja. Och jag ska vara hemma läänge så att så är det! Det är ju så super mysigt med henne nu. Gos och gos hela dagarna! Och vad roligt det är att se när hon gör nya saker. Händer inte mycket nytt med henne ännu. Hon ler och man märker att hon känner igen våra röster och sådär. Men tänkt när hon skrattar, tänk när hon kan greppa efter saker, tänk när hon kan sitta..
Jo, jag tror hon börjar gnälla lite när hon har bajsat..ja det var ju nytt!

Ja det är så mycket roligt som händer. Men just nu så vill jag att folk ska bli friska. För böveln! Magsjuka och förkylningar kors och tvärs! Jag vill ju så gärna åka till jobbet och hälsa på! Jag vill åka dit och vara där en hel dag!

Men men! I helgen har vi iallafall sett en huggorm, en kopparödla, plockat två fästingar från djuren och grannen har släppt ut sina söta får och lamm. Detta måste ju betyda att nu är det vår och snart då sommar så imorgon åker jag och köper blommor så ska jag plantera ut lite. Ska faktiskt gå upp tidigt också! Blir ju deprimerad av att sova till 11 på dagarna. Gick upp tidigt många dagar förra veckan och det var ju riktigt skönt kom jag fram till :) vårt hus har föresten aldrig varit så här rent, nått måste man ju roa sig med när Maja sover ;)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0